Valt inlägg:
inlägg #102 Jag är helt enig med Dig i det Du skriver, Jocke. Kan för övrigt konstatera att det inte känns helt ovant. Visst finns det utvecklingspotential i svensk migrationspolitik och det skall vi åtgärda. Vi kan också diskutera hur mycket vi mäktar med för att kunna på olika sätt bistå medmänniskor som har det mycket, mycket värre än utsatta människor i Sverige. Men det jag inte accepterar, och som jag därför återkommande agerar emot här och eljest, är rasism. Denna pest förekommer förvisso på de flesta ställen och sammanhang i världen men där bör vi i Sverige kunna vara ett föredöme. Jag vill inte i Sverige se den debattnivå som förekommer i Holland eller Danmark. På den punkten är jag kanske lite nationalistisk?
Berlusconi använde samma uttryck i ett annat syfte. Min tanke var att hudfärg inte är en grund för att värdera en medmänniska - oavsett om det beror på tillfällig solbränna eller på en genetiskt betingad varmare hudfärg.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?