Rapportera inlägg

Valt inlägg:

93 Jag hoppar över de mer infantila länkarna från två olika håll och svarar dig. Du vet lika bra som jag Persson, att vi 1Måste prioritera. Du är knappast själv beredd att avstå personligen från "hälften av dina äpplen" vilket är en metafor som åtminstone du bör ha begripit dvs sänka din standard till hälften för att någon "lite mer solbränd" När Berlusconi sa så blev han åthutad! Med rätta. direkt från ett fattigt land skall bli granne till dig och i en lika stor villa. 2 Du bör därför begripa att hela världens u-lands och flyktingproblematik inte alls är så enkel. 3 Du bör också ha begripit även om du bara bor i Sjöbo, att det uppstått skadliga spänningar i det svenska samhället, på grund av en slarvig invandrarpolitik. Där man klumpat dessa i vissa orter, avstått från att ge info och ställa vissa basala krav. Och att det faktiskt uppstått subkulturer som inte är till nytta för invandrarna heller. Själv har jag levt med både invandrare och i muslimska länder samt u-länder sedan -60-talet. Och studerat både religionshistoria, med Islam, samt socialantropologi på universitetsnivå. Samt betraktar mig som världsmedborgare. Det handlar om realpolitik, inte om mer eller mindre välvilliga attityder, svart-vita lösa ord utan krav på egna förpliktelser.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?