Valt inlägg:
#74: "Etnisk" bakgrund ? Jag blir nog mer "måleriskt känslosam" då jag ser "etnisk" användas så lättvindligt som du gör. Ordet har en otäck koppling till ras, som Lasse Gatan borde trivs bättre med än du. Men ja, jag har ju fått en unik inblick sedan 1988 från svartskallarnas synvinkel på "majoritetssamhället". Kan rekommendera detta till fler. Man kan då notera många människors/myndigheters sneda blickar och annorlunda beteende om man råkar vara född till ett utomeuropeiskt utseende och har ett konstigt efternamn. Visst, "De" är lika goda kålsupare som "VI", men största problemet om vi vill lösa "problemet" med invandringen är ta itu med fördomarna från "Vi" och där har "mångkulturen" som begrepp bara befäst denna uppdelning av oss som bor i Sverige. Men det är klart för ett land som grundat Rasbiologiska Institutet är det ju oroväckande att den svenska rasen blandas ut mer och mer. :
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?