Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#71: Du uttryckte dig otydligt även här, som om det inte skulle förekommit någon invandring före 1875. Jag har inga problem med avvikelser i invandringsstatisiken. Jag ifrågasätter bara att 1875 års avvikelse nödvändtigtvis varit enbart negativ för Sverige. Vad tycker Du? Angående eventuell Anbytardag vid Trekanten tror jag istiden är lite för långt bort i tiden för att ha någon meningsfull utbyte av anor om. Hundratals år tillbaka är okej, men 12-13 000 år tillbaka är svårare att reda ut och tar nog mer än en dag. Blir lite väl stora släktkartor också att veckla ut. : Det räcker med att komma tillbaka till 1580-talet som jag gjort för att det ska bli svåröverblickbart .... Jordanes gotiska sammelsurium får du försöka reda ut med med Thomas. Jag tror att han har åsikter i frågan om danerna och Jordanes teori om dessas eventuella ursprung från svearna ...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?