Valt inlägg:
12 Jodå, jag har läst din artikel för ett tag sedan. Förstår vad du menar, och så här är ju själva livet dessvärre - orättvist! Och inget verkar cementera detta värre än skolan! Där delas vi in på alla möjliga sätt, dugliga, populära osv och så då motsatserna!
En annan sak jag varit med om, som förälder och bl.a. som medlem i skolans föräldastyrelse och i en känd friskola.
Det är hur sådant här kan dirigeras uppifrån med början i vuxenvärlden, kanske särskilt i en friskola med ett antal falanger. Som skolans ledning, föräldrar, en del är både och!, vissa andra föäldrar är helt "lojala", andra mer öppna och kritiska mot uppenbara problem. Inte poppis i en sådan skola! Och så då tolkningen av "den rätta pedagogiken" på en dylik friskola.
Och så småningom då konflikter och maktspel och mobbning som kan drabba föräldrar och även eleverna.
Jag har en artikel om detta så småningom, men det kommer att dröja av skilda skäl...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?