Valt inlägg:
Kanhända har du rätt Leif #91 att vi lugnt kan sitta på vår stjärt och låta den skenbara tryggheten tjäna som billigt sömnmedel - men det jag ser som risker i sammanhanget är att vi i allt snabbare takt går mot ett kontrollsamhälle som vi i dag inte vet effekten av vad gäller realpolitik och vad som tillåts i kommunikationen människor emellan. Som sagt allt som hotar en sund yttrandefrihet - med sund menar jag inte personförföljelse och hets mot folkgrupp, däremot anser jag att en hel del av sånt som kallas uppvigling inte alls handlar om uppvigling - eller än värre - uttrycket "samhällsomstörtande verksamhet" som använts av och till för att tuffsa till politiskt oliktänkande och befolkningars reaktioner på orättvisor. I stället för att tillrättalägga samhällsorganisationens oegentligheter vill man till det yttre skaffa sej skäl att gå fram med hårdhandskarna - alltså ungefär vad som händer i England just nu där polis och militär sägs få utökade befogenheter att bekämpa medborgarnas missnöjesyttringar med våld.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?