Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Skrev detta innan jag läst den nytillkomna http://www.sourze.se/forum/thread/10762549/page7#post10762798 #61, som ger ännu mer stöd för denna bild:http://www.sourze.se/forum/thread/10762549/page6#post10762794 Sasser #59:  - Köp nr 4/ 2011 årg. 66 av DSM - Debatt Sanningssökande Mediekritik, som kom ut i dag iallafall i min brevlåda, i närmaste PRESS-STOP butik eller i Hedengrens Bokhandel i Stockholm.  Detta för att den har flera viktiga artiklar om det svenska dubbelspelet, hur politiska lönnmord maskerade som självmord fungerar och inte minst och i detta sammanhang kanske viktigast, om Psykförsvarets infiltration av massmedia - en artikel refuserad av vanliga media redan 2002 för att de enligt uppgift inte hade plats för nyheten.  Tidigare hette myndigheten Styrelsen för psykologiskt försvar, numera Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.  Gamla Styrelsen för psykologiskt försvar sorterade under Försvarsdepartementet men beskrevs i media som en civil myndighet.  Med massor av journalister knuten till sig.  Man hade t.o.m. mage att beskriva den som syftande till skydd för yttrandefriheten.  Och på tal om den, sossarna håller på att ta bort den ur sitt program.  Det kan man också läsa i detta mycket viktiga nummer av DSM.  Grävande journalistik i sin prydno, aldrig något presstöd dit, inte...  En annan tystad story som nämns i numret är den tyske advokaten Henning Wittes bok "M/S Estonia sänktes" som inget förlag vågade ge ut och efter att författaren till sist gav ut det på eget förlag blev omsorgsfullt ihjältiget i massmedia.  Mitt eget exemplar har jag fått direkt i handen från Henning Witte själv.  Det är så och bara så man kan studera nutidshistoria i ett Sverige lamslaget av ihjältigen officiellt förnekad censur.  Genom att träffa personerna ansikte mot ansikte.  Vår kultur är moraliskt bankrutt, och den materiella konkursen är därför bara en kortare tidsfråga.  Jag får väl känna mig privilegierad att ha fått studera detta viktiga historiska skeende från första parkett, ofta med direktkontakt med många av aktörerna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?