Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#34 samt #22, #28 och #33: Stort TACK Michael för att du har skrivit just det som jag försökte formulera! Några tillägg: Leif E har refererat ett par experiment som har mycket intressanta resultat - om de stämmer. Men för att jag ska tro på dem så fordras dels att experimenten görs som dubbelblindtester, dels att andra forskare kan upprepa dem och få samma resultat. Sedan bör också resultaten vara publicerade i forskningstidskrifter med peer-review-system. I #28 talas det enbart om biverkningar. Jag har inte läst den artikel som inlägget refererar till , men om den också enbart skriver om biverkningar, så tycker jag inte att den är seriös. ALLA läkemedel kan ge biverkningar. Ingen, inte ens tillverkarna förnekar det. Kända biverkningar beskrivs ju bland annat på den bipacksedel som finns i varenda läkemedelsförpackning. För att utvärdera ett läkemedel måste man väga de positiva effekterna mot risken för biverkningar. Alltså när det gäller Waran ställa frågan: Hur många människor slapp få blodpropp på grund av det läkemedlet.?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?