Valt inlägg:
Nog kan jag instämma i din tes, att det aldrig riktigt blir som man tänkt sig. För egen del fanns Visby som bostadsort inte ens med i tanklarna för 1 år sedan. Planerna var att återvända norrut. Hustrun fick arbete i Arjeplog av alla ställen själv blev jag kvar i M:ås men sökte nytt jobb norrut. Nu är arbetsmarknaden i Arjeplog rätt begränsad om man inte är biltestare. Sökområdet blev allt större för mig med tiden, så jag hamnade i Umeå som EU-handläggare. Hustrun som med tiden kommit på att det nog var en aning lite för perifert med Arjeplog blev tipsad om ett jobb i Visby som hon sedan fick. Långpendling en tid, husförsäljning i M:ås och ett letande efter ny bostad. Frågan var , Umeå eller Visby. Till slut blev det Visby för jag var den som först fick jobb i hustruns stad,nu med inriktning landsbygdsutveckling. Bostadsaffär och en flytt som ännu inte riktigt är avslutad. Så nu bor vi båda, dottern som fick jobb som plätthäxa över sommaren i Visby. När vi nu hunnit landa så är situationen rätt bra ändå. Det är rätt ok att bo i Visby.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?