Valt inlägg:
Svar till inlägg #15:
Jag undanber mig ditt sätt att citera vad jag skriver. Att dra ut ett citat ur en mening för att vränga det till att passa din åsikt är ett praktexempel på försök till smutskastning.
Så här skrev jag i ett stycke till Truelove ” Jag skulle vilja se din unge bli ihjälkörd och att du då fortsatte svamla om rätt och fel som du gjort i ditt inlägg. Det finns en anledning till att svensk lag inte undantar påverkade människor från ansvar för sina handlingar, oberoende av varför de drogat sig. Tänk på det då du försvarar människors rätt att fly sitt ansvar genom att droga sig till ett annat medvetande. #
Anledningen till att jag skrivit som jag gjort är att jag vill att den som läser det inte ska kunna fly ifrån sig själv utan tvingas att ta en egen ställning i en fråga genom att rannsaka sitt inre. Något som inte alla vill eller kan göra då dem propagerar i en viss riktning.
Vad min utbildning eller bakgrund har att göra med vad jag utryckt mig om att ändra straffrätten vad gäller grov rattfylla förstår jag inte? Är man en "finare" människa då man tagit en akademisk examen och får då inte tycka som man vill längre? Dumkompf! Mina tankar är mina, liksom dina är dina. Oberoende av vår bakgrund så har vi rätt att föra fram dem. Att ta fram personlig bakgrund som ett censurredskap för våra tankar är minst sagt uppseendeväckande. Snacka om att begränsa det demokratiska samtalet!
Fortsätt med dina åsikter om att Sveriges lag är bäst i världen vad gäller synen på rattfylla med dödlig utgång. Men låt mig titta på omvärlden för att se hur man där tillämpar lagen. Vår rätt kan förändras till att närma sig andras. Även om du inte vill eller tror det.
Vad gäller uppsåt och ovanstående brott så ber jag dig att läsa vad jag skrivit tidigare och inte plöja vidare i samma tankefåra som du redan uttömt. Det finns ingen laglig möjlighet att tillämpa dina tankar angående uppsåt på rattfylla med dödlig utgång. Sluta därför tjata om detta. Capish?! Om du tycker annorlunda så får du faktisk visa på någon inom vårt svenska rättssystem som du tycker som du, inte gnälla på att åklagare inte vill bryta mot gällande rätt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?