Valt inlägg:
"106, Jocke, "då folket har mer kunskap än politikerna är det folket som har makten". Jag anser att den samlade kunskapen är större hos hela befolkningen i Sverige, än den som företräder riksdagsarbetet. Men politikerna har gjort den formella makten som sin egen Särimer. Farsen tar aldrig slut. Vart fjärde år utlyses fria demokratiska val, som redan på måndagen därpå förvandlar demokratin till en kuliss. På den scenen kan inte vi agera utan enbart ageras. Jocke, du skall få en motfråga. Varför håller vi gamlingar på och lägger ner krut på ”Såsen”. Omgivningen har börjat undra. Den här tiden borde vara vikt för att varje dag enbart koka rödbetor och äta dessa primörer ljumna med en klick smör och något drickbart.//Ändå, ”journalister och resursslöseri”, de förstnämna har för mig blivit själsliga energitjuvar och det sistnämna undrar jag om det inte är det jag håller på med i detta just nu.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?