Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Vidare... "Ziffel: Jag är bara på det klara med slarvets oerhörda fördelar. Uraktlåtenhet har räddat livet på tusentals människor. I krig har ofta den minsta avvikelse från en order varit nog för att soldaten skulle slippa undan med livet. Kalle: Det är riktigt. Min farbror var med i Argonnerna. De låg i en skyttegrav och fick telefonorder att dra sig tillbaka och det genast. Men de tog det inte så bokstavligt utan ville först äta potatisen, som de hade stekt opp, och så blev de tillfångatagna och var räddade. Eller ta en flygare.Han är trött och läser av instrumenten slarvigt. Hans bomblast faller brevid ett stort bostadshus i stället för på. Ett halvt hundratal människor är räddade. Vad jag menar är att människorna inte är mogna för en dygd som ordningsamhet. Deras förstånd är inte tillräckligt utvecklat för den dygden. Deras förehavanden är idiotiska och bara ett slarvigt och oordentligt utförande av deras planer kan skydda dem för större skada."

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?