Rapportera inlägg

Valt inlägg:

20 Leif E Ström. Jo jag har läst den. Därav min sista mening i 12. Men jag måste säga, att ibland är du så sofistikerat inlindande att det blir svårtolkat. Som detta om skägg hos kvinnor i Belgien. Vad menas? Passar på med en liten näsvis knäpp mot 16 och 18 och apropå Danmark. http://politiken.dk/politik/ECE1207515/lykke-friis-til-kvinder-stop-koenskampen Den danska jämställdhetsministern Lykke Friis har gått ut i media och sagt att jämställdhetsdiskussionen måste inkludera män och mansfrågor. "Den internationella kvinnodagen den 8 mars ska inte längre vara en kvinnlig kampdag", säger hon, den ska vara till för mäns och kvinnor kamp för lika rättigheter. ”Jämställdhet är inte bara en fråga om att kvinnor ska prata med kvinnor om kvinnor”, säger den danska jämställdhetsministern. Och nu nyligen i Danmarks Radio har man nu tagit upp detta med "tabu om kvinnors våld mor män". I Aabenrå skall man ha en vecka där just det problemet belyses. För de med ev. smalspåriga hjärnbanor vill jag påpeka: Det handlar inte om att förringa kvinnor eler kvinnors problem. Det handlar om att bredda fokus även till mäns problem. För BÅDA parters bästa!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?