Rapportera inlägg

Valt inlägg:

11 Får jag kanske kontra med det här? Så här stod det i Journalistförbundets egen tidning, "Journalisten". 2006.09.19.: "Journalistförbundet arbetar för jämställdhet i mediebranschen. Men på förbundets eget kansli har jämställdhetsarbetet avstannat - samtliga chefer är kvinnor. En jämställdhetsplan finns och ska enligt beslut följas upp varje år. Detta har dock inte skett någon gång sedan planen upprättades 2003." "De tre sektionscheferna på kansliet i Stockholm är i dag kvinnor. Ytterligare tre chefer är kvinnor, bland annat Maja Aase, chefredaktör för Journalisten. Eva-Maria Kollberg, chef för administrativa avdelningen, ser heller inte könsstrukturen bland cheferna som ett problem: - Hela personalen domineras av kvinnor. Jag tycker att det är viktigare att sträva efter jämnare könsfördelning i personalen generellt än just bland cheferna." Slut citat. Bla,bla bla., och således precis tvärtom mot vad som hävdas om t.ex. företagens styrelser! Vet inte hur det är idag dock, men med tanke på misandrin i våra media så.. Detta var ett utdrag ur min sourzeartikel "SVT och jämställdhetsmatematiken", som bl.a. avslöjar intressanta saker om Centerpartiet under Maud O. Återkommer kanske om detta.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?