Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Du är inte ensam om att bli falskt anmäld. Mitt ex anmälde mig för misshandel för att skrämma mig. Vi hade träffats en kväll för att diskutera barnen och inte kommit överens, jag tyckte att hon kunde betala iaf NÅGOT till deras mat och kläder, det tyckte inte hon. Ca en timme efter jag kommit hem fick jag ett sms där det stog att jag var anmäld, jag svarade lite skämtsamt på det, tog det inte på allvar. Två dagar senare ringde det på dörren vid 11-tiden på kvällen, två poliser klev in, dom skulle beslagta mina vapen pga anmälan. Alla mina vapen beslagtogs, tom ett prydnadsvapen. Så det året missade jag älgjakten, jag fick tillbaks vapnen efter att åklagaren lagt ner åtalet. Så utan minsta bevis förutom ett litet blåmärke på nedre delen av halsen, som hon vid första förhöret sa att det kom från ett slag eller strupgrepp eller kanske en spark så beslagtogs mina vapen, jag var inne på två förhör och efter det sista sa förhörsledaren att det enligt henne inte fanns någon som helst anledning att gå vidare, men det berodde på åklagaren vad som skulle hända. Godtycket synes mig vara totalt i vårt rättsväsende, och att så slentrianmässigt beslagta vapen på väldigt lösa grunder anser jag helt fel. Hon har senare erkänt att hon anmälde för att skrämma mig.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?