Valt inlägg:
#217. Det här handlar inte om att angripa den etablerade bilden av de nordiska asagudarna. Jag erbjöd ett nytt perspektiv, i enlighet med min egna bild av vår värld. Jag förväntar mig inte att någon ska hålla med mig. Men jag tycker ändå att man ska kunna föra en diskussion utan att blint förkasta en viss teori bara för att den krockar med den etablerade uppfattningen. Som jag tidigare skrev är religion INTE vetenskap. Visst, bevis är minst lika viktigt vad gäller religion och tro, men det finns ju ändå inte mycket bevis. Vi vet ju väldigt lite om asagudarna. Det enda vi har från deras tid är berättelser som spridits från generation till generation, samt runor... #236. Judar var visst förföljda i väst. Har du hört talas om samarbetet mellan nazisterna och sionisterna, vilket ledde till "The Transfer Agreement"? Tror det var 1933 avtalet skrevs på. Arabernas problem är inte att de styrs av USA. Deras problem är att de flesta aldrig öppnar en tidning, vilket per automatik försätter de i beroendeställning. Iran lyckades befria sig genom att bygga industrier. Araberna slösar istället pengar på palatser, hotell och lyxbilar. Men under de senaste 10 åren har man kunnat se en förändring i beteendet. Den arabiska våren är arabernas islamiska revolution a lá 1979, en revolution som inte bara kommer att förändra arabvärlden eller den muslimska världen, utan hela världen. Revolutionen kommer att leda till en riktig industrialisering av regionen. Och med islamisk hushållning av ekonomierna lär araberna inom 10-15 år dominera världshandeln.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?