Valt inlägg:
"Ekonomi är ju trots allt bara en enkel fråga om att folk skall ha det så drägligt de kan utan för mycket slit...det har vi teknik och ork att ordna" ...Nja, ekonomiska system är lite som ekosystem, gör man små förändringar stegvis kan systemet fortsätta fungera, men river man ned hela systemet så får det oöverstigla konsekvenser. Vidare kan införandet av en till synes enkel regel, "statträtt för ensamma mammor" få konsekvenser och implikationer långt över det som avsågs. ...För min del är jag genuint skeptisk till utopister som glatt förkunnar att "bara vi lägger ned vapnen så.." Då engagerar jag mig hellre i hyggligt överblickbara projekt som har en reell chans att ge konkreta resultat. Jag kan inte förändra världen, men någon liten bit hoppas jag att jag kan/har kunnan förändra till det bättre. Min erfarenhet är att då måste man även grotta ner sig i alla detaljer, kunna se de problem som finns och om möjligt finna faktiska lösningar till dessa. Annars blir det bara snack och ingen verksatd.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?