Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#55. Visst tror jag på att NT och GT har korrumperats. Men de inledande budskapen som kom från Gud finns i de skrifterna, även ibland i reviderad form. Dessa grundläggande budskap finns ändock kvar. Budskapet och lagen "du får inte döda" kommer från Gud och finns i alla religiösa skrifter. Att man ej får döda kom inte från oss människor, utan från Gud. Demokrati är dock en mänsklig skapelse, för annars hade Gud låtit en eller flera profeter lära oss den... #57. Jag skulle gärna vilja att du presenterade källa till citaten. I dessa tider spenderas det tusentals miljarder dollar i syfte att utplåna Islam. Det finns tusentals "cybersoldater" vars jobb är att förfalska Koranen på nätet. En till sak som måste påpekas är att enskilda verser inte kan tas ut ur sina kontext och kastas huller om buller. Vad du gör just nu är att skapa en egen uppfattning baserad på utvalda verser. De övriga verserna ignorerar du. Ignoransen leder i sin tur till att budskapen i hela suran förändras, och vilket du presenterar i sin förändrade form. Vad Koranen lär oss är att man inte ska lita på andra än muslimer, just p.g.a. tror jag konflikterna som uppstår mellan de olika trosuppfattningarna. Som tidigare poängterat har NT och GT sannerligen korrumperats av giriga män, med målet att utplåna Judendomen och Kristendomen. Islams fiender mördar muslimer varje dag. Gud visste givetvis om att det skulle hända, så Han har gett oss tillåtelsen att döda i krig, och ENBART i krig. Om du vill lära dig mer om Islam rekommenderar jag att du läser Koranen den riktiga och ingen annan. Det andra alternativet är att hålla dig borta från den religiösa kampen mellan Islam och sionismen. Du gör ingen nytta om du väljer fel sida...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?