Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#449 - Vet du vad, Adamo - jag tror att det som sker på Jorden just nu - i det geografiska området på gränsen mellan Öst och Väst, där bl.a. Palestina/Israel ligger, är enastående. Jag tror att det handlar om något som ligger bortom vanligt förstånd - helt enkelt en kosmisk förlossning. Och resultatet av det är Människosonens födelse. Judarna etablerar ett materiellt rike i Israel. Men det är helt dödsdömt därför att det som nu sker handlar om en helt ny dimension, som avser hela planeten Jorden. Jag vet inte om islam med sin mystika sufism kan beskriva det som sker. Jag vet heller inte om judendomens mystik har förklaringar. Men jag vet intuitivt att Nya Testamentets skildringar av hur övergången från vår tidsålder till nästa skall ske, i och med att Människosonen - vilken är den Levande planeten Jorden själv och där vi alla ingår som celler i Jordens kropp - föds till full kraft. All världslig makt kommer att falla platt. Jesus - som är varats symbol - kommer att ta över alla människor inifrån och det kommer att ske snabbt. Som en blixt från öster till väster. Alla som satsat sin liv på materiell makt och kontroll kommer att kämpa emot i det längsta. Man blir som regndroppen som inte vågar bli havet den faller ner i på grund av av rädslan att förlora sitt jag. Detta är skillnaden mellan gammal lagisk judendom och Jesus utvecklade judiska lära. Han släpper lagarna och går helt på hjärtats ingivelse eftersom han vet att hjärtat står i full kontakt med en oändligt mycket större förmåga än vad en enskild människa kan nå. Kampen har varat i tjugo sekler. Nu är tiden mogen för Sonen den inre Israel som finns i varje människa att ta över efter Fadern som inte kan släppa det materiella Israel. Jag tror att varken Hamas eller sionisterna fattar i vilket skeende de ingår. Jag tror att man är lika blockerade av hat och kränkningar på båda sidor. Judarna begrep inte Jesus då och det gör de inte nu heller. Och de är i ont sällskap av så gott som alla kristna. Ingen materialist kan fatta det som jag beskriver.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?