Valt inlägg:
#477 - Kul att du hänger med i kommentaren Dippen! Jag förstår att du blir generad. För det som skolan lär ut - och samhället konfirmerar - om vad allt här på Jorden handlar, är på så pinsamt låg nivå att man allvarligt måste undra - vad använder folk mest sin hjärna till? Lider man av självbegränsningsmani? Tror man att Universums väldighet skall utmynna i bästa kurs på den egna pensionsfonden på ett blåskimrande klot i en av spiralarmarna hos Vintergaten? Oj, vad det svindlar. Säkrast att gneta och streta med näsan i marken. Och göra som dom stora säger. Vem är jag att tänka självständigt när andra redan har talat om hur det ligger till? Varför göra sig fri och gå egna vägar? Andra som vet bäst har ju stakat ut hur en riktig individualist skall bete sig för att inte avvika från de andra individualisterna.
En färgblind kan inte se färger. En andligt blind kan omöjligt ta in det jag talar om när det gäller Jesus inom varje människa.
Kul att du gissa min IQ - den ligger faktiskt på ca 120. När det gäller anden - världsanden - Människosonen - Jesus, är det bäst att inte ha något IQ alls, ungefär som en nyfödd. Hela attityden att det här fixar jag som är så smart, blockerar det verkligt stora och snärjer oss i miljoner detaljer som vi inbillar oss är viktiga.
Fnissa på du Dippen. Rätt som det är ramlar polletten ner och sedan blir ingenting sig likt längre.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?