Valt inlägg:
#397 - Jag är varken judehatare eller hamasvän. Om Hamas kan jag alldeles för lite för att kunna ge väl avvägd kritik.
Min åsikt är att det är helt orätt att hävda en judisk stat Israel i området. Jag anser att det saknar all folkrättslig grund och bygger på helt ohistoriska antaganden om ett judarnas ursprungsland grundade på Tanak, Gamla Testamentet eller Tora.
Jag förstår att det blir lättare för dig om du kan göra detta till en fråga om onda och goda. Men så fungerar det inte när det handlar om människor. Det finns alltid de varglika smarta som ser chansen i ett uppkommet läge. Kanske är flera av Hamas medlemmar riktiga maktmänniskor.
Dock finns det även maktmänniskor bland judarna. De är inte annorlunda än andra människor även om en del ser sig som särskilt utvalda av Gud. Och även om judar med näsa för makt förmår att exploatera "utvaldheten".
Jag tror att det finns judehatare i Sverige som anser att Hamas är samma sak som araber och att araber är bra så länge dom håller sig i träna. Adamo - du kanske borde kolla runt lita bland svenskarna och upptäcka att det inte är svart eller vitt som gäller.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?