Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Thomas L. Aabo "312 Ok Thomas, du har gett mig en svår uppgift då de historiska källorna, utöver de så kallade heliga skrifterna som inte kan anses särskilt tillförlitliga, är knapphändiga. Det var därför jag skrev arab/semit, men du har nog rätt i att man inte skall blanda ihop dem. Är på landet och har inte tillgång till min bok av den israeliske historieprofessorn Shlomo Sand "The invention of the Jewish People" finns också på svenska som nog är den bästa källan när det gäller dessa frågor. Det finns en mycket intressant intervju med honom och info om hans bok här http://lassewilhelmson.wordpress.com/antony-c-sutton-history-for-truth-seekers/ Lite längre ner på sidan hittar du en lika intressant intervju med ordföranden för judar i muslimska länder, samt om hans bok. Klart är dock att det fanns och finns araber som har judendomen eller kristendomen som religion, även om de allra flesta numera är muslimer. Helt enkelt därför att judendomen fram till år 400 ek var missionerande som jag skrev. Men vad skall vi kalla dem som omfattar den judiska religionen och hela tiden bott i Palestina om inte för palestinier : Men det är ju bara ett fåtal på Västbanken och då syftar jag inte på bosättarfanatikerna från Brooklyn :

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?