Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Theodor Herzls: "Låt mig upprepa en gång till mina inledande ord: De judar som önskar det ska uppnå sin stat. Vi skall äntligen leva som fria människor på vår egen mark, och i våra egna hem fredligt dö. Världen kommer att befrias av vår frihet.. berikas av vår rikedom, förstoras av vår storhet… och allt vi gör för vår egen skull där kommer att kraftigt reflekteras som fördelaktigt för hela mänskligheten. " "Det bygger på idéer som är en gemensam produkt av alla civiliserade nationer... Det skulle vara omoraliskt om vi skulle utesluta någon, oavsett sitt ursprung, sin härkomst eller religion från att delta i våra resultat. För vi står på axlarna av andra civiliserade folk... Vad vi äger är vi skyldiga till det förarbete av andra folk, därför måste vi återbetala vår skuld. Det finns bara ett sätt att göra det, den högsta toleransen. Vårt motto måste därför vara, nu och alltid: "man, du är min bror."

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?