Valt inlägg:
Adamo 201. Jaha, jag förstår precis! Om man bara riktar sin terrorism mot ”en specifik fiende” - så är det inte terrorism?
Jag trodde att palestinierna var just ”en specifik fiende” för Israel? Det kanske bara verkar vara terrorism för palestinierna när Israel i sitt fullt berättigade befrielsekrig? mot palestinerna bombar sönder deras hus ”urskillningslöst”, mördar ”vem som helst, var som helst när som helst” med vit fosfor? Eller när palestiniernas hus förstörs för att röja vägen för israeliska bosättare?
Som pacifist försvarar jag inga våldshandlingar och dödande av skyldiga/oskyldiga. Däremot kan jag första motiven bakom ”terrorismen” –desparation – maktlöshet. Däremot har jag svårare att förstå statsterrorismen från till exempel Israel , som bara utlöser terrorism som en motreaktion.
Jag förnekar inte att det förekom ett fruktansvärt folkmord mot judar under andra världskriget. Men om det som en slags kompensation för detta var tvunget att acceptera bildandet av en anomal nation enbart grundad på religiös tillhörighet, kunde ju den nya staten bildas mitt i Tyskland i så fall! Varför skulle palestinerna straffas för framförallt Europas skuld för antisemitismen sedan medeltiden?
Jag vill ända inte tro att alla judar som en motreaktion själva blev sionistrasister. Som Aguirre påpekade kan du inte tvinga in alla judar i zionistfällan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?