Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Dippen#88. Jag tror att det är precis tvärtom! Israel har miltära resurser och makt att utrota alla palestiner i Israel. Det omvända förhållandet gäller inte, som du vet. Israel verkar taktiskt bedriva en utplåningstaktik steg för steg. Om de gjorde det på en gång skulle väl till och med USA upphöra att backa upp Israel militärt och ekonomiskt? Artikelförfattarinnan verkar ju ha dragit sig ur debatten. Det var ju synd. Jag ville ha en kommentar om hennes rastiska tankar om en svensk "folksjäl", ty. "volkgeist". Jag undrade också om hon delade en israels syn på konflikten som jag träffade i Helsingfors på 80-talet. Han ansåg att det bara finns en stol och att antingen palestinerna eller israelerna måste stiga av stolen. Men Du kanske kan svara på mina frågor? Jag antar att du har samma tanke att palestinierna måste lämna ”stolen” frivilligt, annars… Vem är det som vill utrota vem?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?