Valt inlägg:
Per W: Får erkänna att jag inte tagit reda på reglerna. Tack för infon om reglerna. Uppenbarligen hade tjejens mamma hamnat mellan stolarna, då jag inte tror att historien är påhittad. Grät när jag läste den.
Menar du min "story"? Eller tjejens?
Citat från mitt inlägg som startade den här diskussionen om försäkringskassan: "Beträffande att se det som positivt att betala skatt. Numera skäms jag nästan att göra det. På min arbetsplats finns två fas-treare. De arbetar heltid fast de egentligen inte orkar. De är förklarade som helt friska av försäkringskassan, men arbetsplatserna de söker på anser inte att de är det. "
Låt mig formulera om: De är förklarade som helt friska av någon/något. De är i fas3 och kommer nog att få svårt att komma ur den fasen. Ok? Min poäng hade inte med Försäkringskassan att göra utan att jag kände det taskigt att jag kommer att få lön men de får "fickpengar" för samma jobb.
Kunskaper är aldrig tunga att bära, men i det här sammanhanget kände jag inte att faktainhämtande var nödvändigt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?