Valt inlägg:
GunnarL, både du och jag är i den åldern där man inte längre kan skylla någon annan för hur samhället fungerar. Antingen accepterar man eller så försöker man förändra. Att se "arbeta och göra rätt för sig" som ett odiskutabelt rättesnöre i tillvaron kan inte automatiskt vara rätt.
Innan jag blir duktig arbetare i maskin på båten så måste jag känna tillit till befälet på bryggan. Och det gör inte jag. Tvärtom - jag tror att m/s Neoliberalism är politikens svar på RMS Titanic och därför något som snart nog kommer att möta sin förlisning alla inbyggda säkerhetsväggar till trots.
Jag anser att endast den som litar till den politiska ledningen i vårt samhälle är trovärdig när han menar det vara rätt att "arbeta och gör rätt för sig". Den som misstänker att den utlagda kursen är vansinnig - men inte gör vad han kan för att ändra den - gör sig till medbrottsling genom sitt flitiga eldande under ångpannorna.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?