Valt inlägg:
GunnarL: Jo man borde verkligen "göra rätt för sig", men i mitt fall blev det på bekostnad av min egen hälsa. Jag kommer aldrig att klara av stress på samma sätt som jag gjorde tidigare. Har fortfarande problem med närminnet och humöret. Mina arbetsförhållanden förändrades drastiskt när jag fick en ny chef och eftersom jag inte hade rätt som icke fastanställd att påverka mina arbetsförhållanden eller att vara kräsen om du så vill så resulterade det i en sjukskrivning på 6 månader. Med bättre arbetsförhållanden och rätt att säga ifrån hade jag antagligen fortfarande mått bra.
Sen beträffande bidrag. Du nämner barnbidrag. Du och jag har betalat till detta barbidrag med skatter så i den meningen är det inte ett bidrag. Likadant är det med a-kassa. Du betalar in en summa till den varje månad för att få den. Studiebidrag har visserligen en liten bidragsdel, men visst betalar du varje månad en stor summa pengar på det lån som du antagligen behövde för att studera. Att konsekvent kalla alla ingående summor för bidrag är ofta missvisande. Du kallar ju inte din lön för bidrag. Varför kalla a-kassa för det? Det är ju faktiskt dina egna pengar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?