Valt inlägg:
Det är ju så att man kan ha ett val, man kan se valen i olika kontexter. I stället för att ställa valet som att man kan välja att jobba eller inte jobba, så kan man välja mellan att få lön eller att inte få lön. Själv tycker jag det senare valet är det som passar min situation bäst. Får jag lön kan jag betala mina räkningar och i bästa fall få pengar över till en pilsner i ny och ne. Å andra sidan accepterar jag samtidigt att jag inte själv har full dispositionsrätt över min tid, vilket trots allt en rätt ok deal./// Haken uppstår när man saknar valet att avstå eller att inte avstå från att få lön, då de kunskaper och kompetenser man besitter inte efterfrågas av någon. Det finns många som inget hellre vill än att åtminstonde få ha ett val vad gäller att jobba eller inte jobba. Många har marginaliserats från arbetsmarknaden, flera av skäl som det inte går att göra något åt , med i en del fall kan man trots ett risigt utgångsläge ändå förändra sin situation, man kan flytta till en ort där ens kunskaper efterfrågas, skaffa sig en ny ,efterfrågad, utbildning. Det finns trots allt möjligheter till stöd och lån för detta: CSN, pendligsstöd, flyttstöd mm.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?