Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#9: "Ingen skulle plocka av ett barn en blöja för att få sin vilja igenom" säger egentligen allt vad det handlar om! Tack själv, Lillaelle, inte minst för den fyndiga formuleringen! Det är alltid kul med uppskattning. Min "saga" hänvisar till en artikel här på Sourze. Det var egentligen där hela debatten om demens flammade upp. En kvinna skrev utifrån ett inslag från Uppdrag Granskning en artikel som gick ut på personalen inte ska hindra gamla människor att ha sex med varandra. Genast häktade en man på och höll med henne. Jag reagerade förstås instinktivt eftersom jag själv tar hand om en 101 årig dement kvinna sedan flera år. Med denna erfarenhet som grund hävdade jag att demens och normalt åldrande inte är riktigt samma sak. Och så fortsatte den debatten i över 200 inlägg tror jag. I de sista inläggen kom de andra debattörerna dock slutligen inbördes överens om att demens och åldrande inte är samma sak, låtsande som om jag inte sagt samma sak i mitt första inlägg. Suck! Under tiden skrev jag den här sagan som ett slags svar. Om du är intresserad av Uppdrag Gransknings program Lillaelle, tror jag att du fortfarande kan gå in och titta på SVTs arkiv på nätet. Jag kan, tyvärr, rekommendera programmet! :

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?