Valt inlägg:
När jag var nämndordförande i en kommun, diskuterades de hemlösas situation. Det var synd om dem menade någon. Jag höll med och sa att problemet enkelt kunde ordnas.
Varje stor byggarbetsplats har fina manskapsbodar som lätt kan modifieras bör boende.
Tala om till nästa möte var i staden ni vill vi skall ställa upp bodar för hemlösa, så skall jag fixa det på tre veckor, blev mitt svar.
Ingen tog mer upp frågan. Ingen ville ta ansvar för utplacering av bodar för hemlösa - vad skulle grannarna tycka?
I vårt land behöver ingen vara utan tak över huvudet. Notera att det främst är missbrukande svenskar som är hemlösa. Invandrare få bostäder. Stora barnfamiljer med liten inkomst är snart de enda som bebor stora lägenheter. Därför är fastighetsbolagen försiktiga med nyproduktion.
En nyproducerad fyrarummare kan kosta 800.000 i insats och närmare 10.000 kr/månad i hyra. För att kunna betala det måste minst en i familjen ha så hög inkomst att den betalar värnskatt. Om detta är kapitalistiskt eller ett politiskt skatteproblem kan man ha delade meningar om.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?