Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det är kanske en bra idé att hålla sig till sakfrågan, eller? Själv förstår jag inte mycket av det interna tjafset. Angående elchocksbehandlingarna så vill jag hänvisa till artikeln och mina tidigare kommentarer. Elchocker ges i Sverige under tvång, till barn, till gravida och till äldre. Jag har ett flertal gånger stött på Socialstyrelsen för att få korrekt statistik angående dessa, men förgäves. När man ger elchocker till barn är en bra fråga som jag kanske får ställa till Socialstyrelsen. Socialstyrelsen har inte en korrekt uppföljning kring ECT i Sverige och vet inte ens hur många som ges varje år. De vet absolut inte någonting om de långsiktiga verkningarna från elchocker. Nu har jag dock blivit lovad att snart få statistik från 2010 av Socialstyrelsen. Enligt KMR så ges ca 60 000 elchocker om året i Sverige och absolut inte bara till djupa depressioner eller vid akuta psykoser. De verkar ges till var och varannan patient som har lite problem. Rent vetenskapligt och funktionsmässigt så finns det inget som skiljer en elchocksbehandling från ett slag i huvudet med en klubba. Man får samma chock och hjärnskada. Elchocken är naturligtvis "smidigare" och ser bättre ut men effekten är densamma. Läs om ursprunget till elchocker på ett grisslakteri här: http://www.elchocker.se/vetenskapliga-bevis-mot-elchocker/ Jag anser att det finns alternativ metoder som skall lyftas fram och satsas på. Istället för att man slår folk i huvudet och hoppas att de skall glömma sina problem. Men man måste då lyfta fram och satsa på dessa alternativa behandlingar. Psykiatrin är nu helt fast i sina hundratals olika diagnoser, psykpiller och elchocker. Snart kommer de väl att återlansera lobotomin som en mirakelmetod! Nej, fram för en medmänsklig vård med människan i centrum. En vård som inte bygger på diagnoser, piller eller elchocker.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?