Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Det kan nog stämma att det även ligger ekonomiska skäl bakom. Elchocksbehandlingen kan ses som ett snabbt och ekonomiskt sätt att "hantera" patienterna och få "stopp" på problemen. Utan att gå till botten med någonting. Att verkligen grundläggande och långsiktigt hjälpa människor med en medmänsklig vård är något helt annat. Min erfarenhet är att ofta börjar personens problem någonstans t.ex med mobbing, dåligt självförtroende, en stor sorg eller olycka. Personen söker till psykiatrin men får inte den hjälp där som hon eller han egentligen behöver. Istället blir det en diagnos för livet och olika psykpiller. När dessa sedan inte fungerar eller ger biverkningar så sätter man in elchocker. Personen är sedan fast i psykiatrin för resten av livet och får mer ECT och psykpiller. Jag har sett samma historia flera gånger. Psykiatrin går inte till botten med problemet och hjälper inte personen med dennes grundläggande problem. Jag håller just nu på att skriva en ny artikel: Vad är alternativet till elchocker? Problemet är att det finns så många människor som är fixerade vid diagnoser och dessa olika psykpiller. De ser upp till läkarna som Gudar och följer deras makt och auktoritet. Förändring och nytänkande behövs i detta område!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?