Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Den fria bostadsmarknaden har många fel och brister. Så är det med allt som är fritt och bygger på möjligheten för att berika sig. Jag är inte den som står upp till att vara med i en hallelujakör för den fria marknaden. Det är jag för gammal för och det finns andra, betalda, körsångare för detta. Däremot anser jag inte att det hittills har kommit fram ett rimligt alternativ till denna marknad. Åtminstone inte ett som kan införas på demokratisk väg. Vad som däremot måste och kan göras är att se marknaden med sina fel och brister samt göra något åt den: http://www.bokus.com/bok/9789170375057/varldens-springnota-finanskrisen-och-vagen-framat/ Ett svårt arbete även om det finns rimliga förslag till hur marknaden ska regleras. Till dem som vill peka på att saker och ting i historiens backspegel kan visa sig vara olagliga. Ja, så är det. Samtidigt vad är alternativet till lagar och regler? Anarki? Ett utopiskt drömrike? Alltså ARRGHUUIRER tankar inlägg 23 Visa på alternativ till det som ger kväljningar, eller skriv som det är: jag vet inte vad som ska komma efter det jag hatar och vill avskaffa. Min gode vedersakare ARRGHUIRRE, den borne anarkisten, behöver dock inte göra sig besvär härvid. Hans ensidiga anarkism är efter flera inlägg välkänd för mig, och många andra.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?