Valt inlägg:
Bostadsmarknaden i Sverige och omvärlden är en FRI MARKNAD, alltså ingen förbrytarverksamhet. Den har sina risker och fördelar, något som artikeln helt har glömt bort att berätta om. Jag tycker inte att bostaden ska vara en bricka i spelet på bostadsmarknaden. För mig är bostaden något att bo i. Att den sen också under de senast 30 åren visat sig vara den bästa sparbössan är ett plus. Kommer ihåg när jag köpte min första lägenhet i början av 80-talet. Då var bostadsbrist ett okänt fenomen, även om den började synas. Många sket dock i detta och sa att det sista dem ville var att äga sitt boende. Idag hade jag inte kunnat göra samma sak som då: klättra i boendet. Tycker synd om unga idag som inte kommer in på bostadsmarknaden på grund av att de inte har ekonomiska möjligheter. För dem bör göras en specialåtgärd. Övriga får vara kvar på bostadsmarknaden för egen maskin, förhoppningsvis utan artikelförfattarens dåliga samvete. Och det alternativ till dagens verklighet som han skissat upp i sin artikel är lika väsensfrämmande som den medborgarlön han propagerar för. Vill man förändra en verklighet får man komma med förslag som har en chans att förverkligas politiskt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?