Valt inlägg:
Tomasz: Självklart har jag också hört talas om stackare som gått in i bostadsmarknaden vid fel tillfälle och blivit stående med skulder utan bostad. Men jag vill ändå hävda att logiken för detta spel precis följer logiken för hur företags- och myndighetskorruptionen fungerar i länder som Kina. Kina har också en regering som ibland gör tillslag mot korruptionen då den blivit allt för omfattande i någon myndighet. De människor som då precis kommit in i det korrupta systemet riskerar fängelse eller dödsstraff, även om dessa inte alls egentligen är huvudansvariga för något som en hel kultur bidrar till. De råkade bara vara på fel plats vid fel tillfälle. Precis samma sak gäller de bostadsköpare som råkar köpa precis innan marknaden mättas och priserna börjar gå ner. Jag förstår att du upplever det provocerande att jag kallar bostadsägare för medkorrupta, men syftet är just att mana till eftertanke, och få alla att inse att skillnaden mellan den svenska bostadsmarknaden och en maffia, faktiskt inte är så stor som man skulle kunna tro.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?