Valt inlägg:
Bizon: Alla gamla blir inte dementa.Men vissa saker som närminne o dy.kan drabba alla.Att man inte känner igen folk längre kan lika gärna bero på att ens syn o hörsel förändrats.Att några blir så utagerande sexuellt som en debattörs svärmor här kan bero på ett helt livs förtryck o förträngda önskningar.När demensen smyger sig på släpper spärrarna. En god vän till mig som arbetar med dementa kallar ålderdommen för Den Stora Demaskeringen.Saker vi hållit tillbaka hela livet släpper vi nu ut eftersom vi vet att vi snart är borta.Jag såg det på min fostermamma:Hela litet var hon riktigt elak o ställde till det för alla men på ett smart sätt.Efter sina strokar var hon direkt:slängde saker på folk o bad dem dra åt helvete.Personalen som vårdat henne försökte varna mig lite diskret:din fostermamma har nog blivit personlighetsförändrad av stroken:ta det inte personligt.Jag log inom mig o bytte roade blickar med min Käre.Vad den kvinnan ställt till under sitt liv borde fått henne inspärrad tidigt om hon blivit upptäckt.!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?