Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Lennart Asp Jag har inte så mycket att tillägga vad gäller #77 - men någon demensförnekare tror jag inte att du kan kalla mej. Att åldrande och demens inte är samma sak säger sej själv då demens är en åkomma som inte drabbar alla som åldras. - Min erfarenhet av demens är som jag sagt ett tillsånd som tilltar över tid men inte följer något linjärt förlopp utan går i vågor som under de första åren inbegriper en del tämligen klara perioder. Vilken betydelse det kan ha för en fortsatt debatt om sex för gamla och dementa beror förmodligen mer på debattörernas grundinställning till sex över huvud taget - själv anser jag att det i varje fall måste bedömas utifrån eventuellt förtryck i respektive fall - alltså är jag principiellt för att gamla människor trots eventuell demens har rätt till sitt sexliv på samma grund som andra människor, mao. med ömsesidig respekt - kan inte det åstadkommas kommer saken självklart i ett annat läge.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?