Rapportera inlägg

Valt inlägg:

fortsNär han vaknade ur sin första coma visste han inte vem han var ,vad som hänt eller vilka vi var.Vi var hos honom dygnet runt vilket gjorde att vi fick sjukhuset på oss men det vägde lätt för oss.Jag frågade om han visste vad jag hette.Han bara skakade på huvudet o log. Så en dag kom det:Bamse.Bamse heter du.Jag o dottern tittade på varandra men så såg vi båda att jag den dagen hade en t-tröja med Bamses bild i ett stort tryck! När han sedan kom hem vek hundarna inte från hans sida o numera brukar jag stoppa ner min bassetthund i hans säng då o då o då ligger han o smeker hunden o pratar med honom på något slags språk bara de två förstår.Det är något liknande med de yngsta barnbarnen.De kryper upp i hans famn o där blir de kvar medan de pratar sitt egna språk med honom .De äldre är mera rakt på sak.Den äldsta flickan som var runt 8 år när han insjuknade frågade honom ifall han skulle dö nu:I så fall skulle hon hämta rosor till honom. O 5 åringen satt en dag i våras o övade på en psalm:Blott en dag...det var när jag fått min sista diagnos.Barn lyssnar ju o förstår ofta mycket bättre än vi inser.Jag frågade vad hon gjorde o hon svarade helt lungt att hon skulle lära sig sjunga den till min begravning ! Jag hade bett dottern,hennes mamma,att spela den trots min borgliga begravning därför att den innehåller så mycket levnadsvisdom även för ateister.Så hon hade bestämt sig för att lära sig den.Jag blev väldigt glad över detta tecken på kärlek. Fast just denna veckan mår jag inte så bra:därav min frånvaro i debatter här.Nätterna är svåra att ta sig igenom just nu.Men så fort jag orkar är jag här.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?