Valt inlägg:
Lennart Asp - Jag betvivlar inte dina avsikter, men uppenbarligen misslyckades du, men noterar samtidigt din storsinthet att låta oss övriga fortsätta med våra eventuella synpunkter om vi så önskar. --- Uppenbarligen har vi olika föreställningar om både vad en diskussion är och hur och vad som avslutar den. --- Dock inte mej emot att du drar dej tillbaka, dina synpunkter har du ju deklarerat relativt klart, men huruvida detta - trotts sitt omfång - kan tänkas vara allt som kan sägas i frågan tror jag inte varken jag eller alla kan hålla med om trots att du är väl så påläst - demens, alzheimer, och senilitet är ju som du nog säkert känner till inte bara ett tillstånd utan många varianter som dessutom varierar över tid hos respektive person - särskilt då demens som under lång tid kan vara mer eller mindre uttalad och ofta uppvisa väldigt klara perioder som ibland avlöses av olika grader av förvirringstillstånd. --- Huruvida det ska kvalificera vårdpersonalen att avbryta sexuella aktiviteter är en öppen fråga och måste bedömas från fall till fall och enligt mej främst ha att göra med om det förekommer övergrepp i sammanhanget eller ej - eventuella moraliseringar däremot får nog personalen var vänlig att spara på till sitt eget sexliv.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?