Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Lennart Asp - Jag kan inte se att någon förnekar demens som fenomen, och själv ser jag inte demens i sej som ett hinder för en gamlings möjlighet att få någon positiv upplevelse av sexuell ömhet. --- Det mycket av diskussionen handlar om är hur okänsligt kategorisk personalen får lov att vara på demens och äldreboenden - jag anser det inte rimligt att vem som helst och hur som helst beskäftigt stör gamlingar som kommit till några intimiteter om det inte finns skäl att konstatera att det är övergrepp det handlar om. --- Personalen rör ju sej ofta på ett tämligen fritt sätt in och ut i de dementas rum och utrymmen detta anser jag kräver stor diskretion och vad beträffande eventuell sexförekomst att personalen inte bara rusar på och sliter folk från varandra som det aktuella fallet beskrivits. Det kan mycket väl vara så att kvinnan i fråga var med på det som hände, det kan till och med vara så att hon tagit initiativet och det oaktat att hon är gift med en annan, men är det personalens sak att moralisera om det? I övrigt handlar alltså diskussionen mindre om det aktuella fallet och mer om principen om hur vi som gamla vill bli behandlade då vår självständighet avtar och vi i allt större utsträckning utsätts för andras auktoritet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?