Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Fortsättning#57, Åter till Uppdrag Granskningprogrammet. Hur tror du att den dementa kvinnan upplevde att mannen överskred hennes revir? Tror du att mannen snällt och tålmodigt förklarade för kvinnan vad han skulle göra? Tror du att hon i så fall förstod vad det var han skulle göra? Ja, vi vet inget, eller hur? Okej, men låt oss ändå anta att mannen var mycket kunnig om demens och snällt och tålmodigt förklarade för henne vad han skulle göra. Men om man tar hänsyn till kvinnans demens tror jag vi kan fastslå att hon inte förstod vad han skulle göra! Eller blev jag för svartvit igen? Hur tror du att hon upplevde att mannen överskred hennes revir? Han liknar inte den okända, men ändå på något konstigt sätt bekanta mannen, som hon blivit van att leva med de under många år. Vad vill han mig? Varför överträder han mitt revir? Du är optimist, Sunny b, och tror kanske istället att mannen bara gav den dementa kvinnan ”ömhet,närhet,tröstande kroppskontakt när orden sviker.”

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?