Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Bizon, #38,#39, jag erkänner att jag provocerade er demensförnekare med lite väl långt gångna generaliseringar! Men ibland helgar faktiskt ändamålen medlen! Det fick ju några av er att avslöja er okunskap om skillnaden mellan åldrande och demens. Fortfarande pratar ni som om att ni försvarar äldres rätt till sex med varandra, utan att några vårdare till exempel skall lägga sig i det! Kan du peka på någon plats i debatten där jag, eller Samsara och Inger för den delen, har påstått något annat? Jag förstår att dem tröttnade på att debattera med er eftersom ni vägrade att lyssna på oss med lite kunskap i ämnet demens. Jag repeterar för femtielfte gången att det inte var sex mellan två gamla. Om inte Uppdrag Granskning har kokat ihop hela historien så var den ena partnern faktiskt dement och den andra mentalt frisk. Det var inte heller så att båda var dementa, som några har hävdat. Jag tror att ni alla överskattar dementa människors sexuella förmåga, just pga av deras omfattande störningar av den intellektuella förmågan, emotionella förmågan och kognitiva förmågan. Vad jag grundar den uppfattningen på ? Jag har en tioårig erfarenhet av att som personlig assistent ta hand om en mycket gammal dement kvinna. Under dessa tio år har läst vad jag kommit över om demens och även gått på en utbildning om hjärnskador. Med den bakgrunden och från personliga observationer hävdar jag att ni inte kan jämställa gamla människor och dementa på något sätt förutom deras ålderdom förstås. Om vi kunde komma överens på den basen kunde vi haft en fortsatt intressant diskussion om nyanser av demens. Även en sådan sak som ser ut som demens behöver inte vara demens. Till exempel depression, andra psykiska störningar, understimulering, många mediciner samtidigt och förvirringstillstånddelirium. Men den debatten blev tyvärr aldrig av! Jag tackar ändå för debatten vi har haft! Vi träffas nog igen på nya debatter på Sourze tror jag! Ha det så bra!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?