Valt inlägg:
Sunnyb #67, det är inga hemligheter jag bryter. Eftersom vi hade problem med att få tillräcklig hjälp för svärmor och att kommunen ville tvångsplacera henne på demensboende mot dotterns vilja var vi tvungna att gå till massmedia.
Jag har även 2006 gått en utbildning för personer som arbetar med hjärnskadade, Den medvetna huvudstaden, som Stockholms stad och Karolinska Institutet anordnade.
Som fördjupningsarbete valde jag att skriva om demens. Jag presenterade de fakta som fanns och jämförde dem med min egen erfarenhet av svärmor som inte alltid stämde med experternas råd.
Det var inte heller där någon som klagade över att jag utelämnade min svärmor. Tvärtom blev min handledare, som var psykolog från Karolinska Institutet, imponerad av mitt arbete och tyckte att det blev väldigt komiskt att jag direkt efter ett bra råd från ”experterna” sköt det i sank med en gång pga min egen personliga erfarenhet av vårdsituationen.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?