Valt inlägg:
Lennart Asp #34,36 Nej du dra alldeles för långtgående växlar och gör en helt felaktig generalisering utifrån den redan förda debatten som definitivt inte går att förenkla på det sätt du försöker göra. --- Du verkar inte kunna urskilja nyanserna i den förda debatten vilket ligger dej i fatet - det de flesta här hävdat är att även dementa har rätt till sina känslor även för de korta ögonblick dessa äger giltighet - därför om några dementa ertappas under någon form av intimitet bör dessa lämnas ifred och respekteras så som man respekterar andra vuxna. --- MEN skulle det visa sej att någon av de inblandade inte är med på noterna bör den som observerar händelsen självfallet ingripa som alla borde om övergrepp sker. --- Din uppfattning skiljer sej väsentligen från min uppfattning - frågan till dej blir då vad du grundar din uppfattning på - min uppfattning grundar jag främst på min min inställning till sexuell ömhet njutning som inte är allom förunnat, men som kan vara en stor upplevelse och livskvalitetshöjare för åldrade människor som i vart fall inte jag bara så där kategoriskt vill avfärda eller som en och annan tydligen vill bekämpa eller dra ned i smutsen.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?