Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Samsara #25 Du har säkert en del erfarenheter av missförhållanden på den typ av äldreboenden du arbetat på - jag har dessbättre inte något sådant i bagaget trots att jag också arbetat i äldrevården med bla. dementa i olika stadier. Det jag framför allt reagerade på på den tiden var hur många av dessa åldringar bara blev sittande eller i många fall liggande större delen av dagen förutom på nätterna - och att de flesta fick ganska mycket mediciner som bidrog till deras låga aktiviteter diskuterades faktiskt redan då. --- En liten fråga till dej blir om du varit med om något positivt sexuellt ömhetsbetonat kärleksförhållande mellan de åldringar du varit med om att vårda, eller om allt sådant per definition klassats som övergrepp utförda av åldriga män som smutsat ner dygdigt oskyldiga äldre damer som inte vet något om "varken bu eller bä"? Det skulle vara intressant att få veta om du bara fått se åldrandets baksida eller om du även sett något i den vägen att glädja dej åt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?