Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack för alla kommentarer.Håller med dig Susanne!! Jag skriver INTE om barn och pedofili här :det är en helt annan sak. Inte heller om de som drogar eller häller i någon sprit o därefter har sex . Men är man vuxen och dricker tillsammans har man ju lika stort ansvar båda två. Jo gamla människor har ett betydligt större intresse av sex än de unga föreställer sig. Eftersom jag arbetade som strippa på den klubb jag drev under under så många år så har jag sett det mesta om detta. Värst var det nog för de som blivit änklingar i hög ålder och varit sin hustru trogen under så många år. Deras ensamhet och tomhet kunde vara total. I den kategorin hittade jag med åren 3 olika män som blev mina älskare livet ut. Jag var ju under 30 år då jag fick en favoritkund på 90 i sängen och vi etablerade ett fast förhållande. Han berättade så levande för mig om arbetar rörelsens start och sina personliga minnen av Mäster August Palm vars vän han varit. När jag tänker på saken kanske jag gjorde mig kanske skyldig till våldtäkt här för när jag fått honom i säng var han helt i mitt våld. Jag hade nämligen tagit av honom benproteserna! Men han var åtminstone inte ett dugg dement: Men även dementa har känslor och saknar ibland sex eller helt enkelt vanlig kroppskontakt. Många sjuka gamla har kanske lämnat sitt sexliv i de yngres bemärkelse bakom sig för många år sedan men söker kompensera det genom ökad kroppskontakt av annat slag. Smekningar ,kramar och kyssar är deras sätt att ha sex. Detta är väl något de flesta söker men hos de som av sjukdoms eller åldersskäl lever utan ”normalsex” vad det nu kan vara är detta mycket viktigt. Under livets gång lever man ibland i frivilligt celibat. Man kan vara för sjuk eller för upptagen av annat. För mig har det funnits långa perioder av det slaget. Men det har aldrig inneburit att jag tänkt fortsätta så livet ut. Förr eller senare har det blivit aktuellt igen. Jag inser att jag aldrig kommer att kunna ha sex hängande i lampkronan eller någon annan akrobatisk variant men det har jag aldrig drömt om heller. Och jag vet att hur dement jag än blir så kommer jag alltid att vilja ha om inte sex så kroppskontakt hud emot hud: jag är den slags människa. Och inga skötare i åldringsvården ska kunna rycka upp min dörr och förvägra mig detta. Även om jag skulle blivit 90 vilket jag inte kan bli nu.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?