Valt inlägg:
Allt en människa gör är för egen vinning.. Andas, äterr, skaffar barn, hjälper medmänniskor, älskar, berömmer osv.
Stor och liten egoism som dalai lama uttryckte det.skillnaden är att en normal person kan koppla in flockdjursbeteendet. Man offrar ibland sitt ego för flocken eftersom ens egna överlevnad är beroende på flockens styrka och sammanhållning. En person som har antisocial ps kan inte göra den kopplingen och ser inte syftet med det och har då heller ingen sympati för andra människor. Lika lite som jag har sympati för låt säga krabbor. Vi tillhör inte samma grupp och är inte beroende av varandra. Nä, det finns rätt bra diagnoskriterier att utgå ifrån avseende antisocial personlightetsstörning. Vad statistiken 90000 kommer ifrån undrar jag. Varför skulle just denna grupp passa i slakteri undrar jag med? Tycker hela artikeln är tämligen svag och osaklig. Vad vill den leda till?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?