Valt inlägg:
#91 - Michael, en av länkarna i den kedja av händelser som sammanfattas 9/11 är passagerarlistorna till de fyra plan som påstås vara kapade. Om vi bryter ut den länken och endast ser på den, då kan vi dela upp resonemanget i två delar. --- 1. Är det sant att ingen av de nitton påstådda kaparna fanns upptagna på någon av de fyra listorna? --- Mina uppgifter är att det förhåller sig så. Har du Michael andra uppgifter som tvärtom styrker att kaparna var med på listorna? ---
2. Om även du Michael, antar att ingen av kaparna fanns med på listorna, då vill jag höra din bedömning av hur sannolikt det är att person som inte är listad passagerare ändå släpps ombord på USA:s inrikesflygplan. Själv tror jag att sannolikheten för att en person kommer ombord "olistad" är mindre än en på tusen. Vad tror du om det, Michael? --- När det sedan gäller att fem eller fyra personer kan komma ombord utan att vara upptagna på passagerarlistan ser jag som praktiskt taget uteslutet, vad tror du om det? --- Och när det kommer till att detta skulle ha upprepats vid fyra tillfällen vid fyra olika flygplatser - det ger jag så låg sannolikhet att den i praktiken inte existerar. --- Vad säger du om det resonemanget, Michael?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?