Valt inlägg:
mseder, #66: Artikeln säger rakt ut att det är frågan om spekulationer i två av punkterna, vilket gör att den faktamässigt inte har farit med osanning.
Huruvida spekulationerna är korrekta eller inte lämnas upp till vidare undersökning, men precis som att trudisar gärna talar om "alternativa förklaringar" så flyttar jag upp alternativ här som talar om möjliga förklaringar till människors beteenden. Om du vill hävda att dessa möjliga förklaringar är helt fel och omöjliga, varsågod... knock yourself out. Men hittils har du inte gjort det.
Sedan skall heller inte glömmas att artikeln tar upp tre tämligen hårda och väletablerade möjliga förklaringar till varför människor marknadsför fantasier som sanning: profit, sjukdom och demonisering.
Vill du sedan hävda att i just ditt fall gäller ingen av dessa fem förklaringar... visst, ha så kul... jag tänker inte föra någon kampanj mot just dig och påstå att just ditt beteende kan förklaras med något, några eller alla av dessa punkter. Det vore otroligt förmätet och något som jag inte har stöd för. Men hittils har du inte gjort det utan bara summariskt avfärdat artikeln i sin helhet.
Likaså, vill du hävda att ingen av anledningarna gäller en enda trudis, någonsin... sure, have fun... men än så länge har du inte gjort det.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?